KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Saturday, February 27, 2016

dinturtle

Jika Rakyat Sudah Tidak Suka Najib Sebagai PM, Jangan Undi BN Masa PRU14.... Najib Ada Berani Sebut ?

Mkini


"Kita bukan kerajaan kuku besi dan mengamalkan 'dictatorship'.

Tu dia .... Najib jawab kritikan dari rakyat yang sejak akhir2 ini ramai yang mula menuduh Najib mengamalkan cara diktator, termasuk Tun Mahathir yang kata Malaysia menuju ke arah negara Korea Utara dan juga dari Muhyiddin yang kata - "Kita sebenarnya sedang menyaksikan keruntuhan institusi demokrasi dan kemunculan seorang diktator baru," ( Mkini )


Kemungkinan besar Rakyat akan sambung kenyataan Najib dengan - asal jangan kritik Najib !


Terbukti, sesiapa saja yang kritik Najib atau apasaja yang berkaitan dengan Najib akan dikenakan tindakan. Sebab itu Malaysia dikata mengamalkan sistem Demokrasi Berpilih ! 

Kemudian Najib jelaskan lagi maksud demokrasinya -

“Kita adalah kerajaan yang menyanjung tinggi prinsip demokrasi berparlimen di mana setiap lima tahun kita akan kembalikan kepada rakyat untuk memilih kerajaan yang dikehendaki,"

Itu kita semua akui dan bersyukur kerana hak untuk memilih kerajaan adalah di tangan rakyat berasaskan sistem siapa yang memiliki kerusi Parlimen paling banyak. 

No problem there. TAPI .... yang dibangkitkan rakyat bukan persoalan mengenai menukar kerajaan tapi mengenai menukar Perdana Menteri !

SO .... sesiapa boleh tolong jawab, bagaimana rakyat mahu menukar seorang PM yang dilihat tidak lagi layak untuk terus menerajui kerajaan ?

Apakah Najib dan kepimpinan Umno BERANI untuk katakan kepada rakyat bahawa - Jika rakyat sudah tidak suka lagi Najib sebagai PM, maka jangan undi BN ! ?  Ada berani ?

Sebab persoalan bagaimana mahu menukar PM itu tidak pernah mahu dijawab oleh sesiapa pun. Asal kita tanya je soalan itu, Najib dan macai2nya akan alih isu kepada menukar kerajaan. 

Sekali lagi saya ulang - Rakyat mahu tahu bagaimana hendak tukar seorang PM, bukannya menukar kerajaan. Boleh sesiapa tolong jelaskan ?

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

7 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
February 27, 2016 at 6:14 PM delete

Tak payah cakap pun memang majoriti rakyat terutama golongan muda dan atas pagar macam kami ni takkan undi bn lagi. Sekian

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 27, 2016 at 6:23 PM delete

Kes surirumah ada juta2 dlm akaun peribadi tu apasal senyap je? Takde berani siasat ke?

Takpe...lepas Pru 2018 nanti...bersedialah utk disiasat

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 27, 2016 at 8:02 PM delete

Muhyiddin tak hadir untuk bela diri?? Ada tak (sekerat pun jadi lah!) dari ahli MT yang bela TSMM semasa mesyuarat MT. Keputusan sebulat suara gantung TSMM dari jawatan Tim Presiden yang dipilih oleh perwakilan.


Reply
avatar
adam leekarl
AUTHOR
February 27, 2016 at 8:16 PM delete

Assalam bro din, dpt gk bace blog bro din, yg 1 g kne block dh. Teruskn prjuangan bro din

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 28, 2016 at 7:55 AM delete

2 tahun nak nanti pru14 rasa terlalu lama buat pilihan sama ada suka lagi pada bn,semua kekotoran sedang disapu kedalam parit dan sungai bagi menampakan kebersihanya.Tempat bukti-bukti disimpan penoh dengan anai-anai yang membantu mempercepatkan permusnahan.Yang menegakan kebenaran akan diproses supaya nampak bersalah.Entahlah Pak Din buntu benar bagaimana nak selesaikan kemuskilan ini.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 28, 2016 at 4:32 PM delete

Assalam Bro,memang amat benar .Kita mahu TUKAR PERDANA MENTERI BUKAN TUKAR KERAJAAN.......

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 29, 2016 at 11:02 AM delete

Nak buat camner, system negara mensyaratkan party yg menang akan melantik perdana menteri. Kalau party tak nak tukar perdana menteri pengundi tak boleh buat apa apa, kecuali memenangkan parti lain.

Memenangkan parti lain juga tidak bermakna pengundi boleh memilih perdana menteri. Parti yg menang akan memilih perdana menteri.

Reply
avatar