KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Sunday, March 20, 2016

dinturtle

Kesempatan Terhidang, Tapi Duk Bercerita Tentang Balak dan Bauksit .... Kenapa Najib Tidak Perjelaskan Isu Bilion2


Nak komen sikit pasal kenyataan Najib - Saya bukan pencuri harta rakyat semalam. Cuba kita baca artikel Mkini yang bersumberkan Bernama itu.

BANYAK dan PANJANG Najib bercakap di depan orang ramai semalam ! Gerenti Berbuih2 mulutnya .....

Maksud saya - Najib BOLEH bercakap ! Najib tak bisu !

Kalau dah boleh bercakap panjang di depan khalayak ramai, kenapa duk bercakap tentang balak, tentang bauksit, hentam Tun Mahathir bla bla ...... KENAPA TIDAK BERI PENJELASAN TENTANG RM2.6 BILION DAN/ATAU TENTANG DUIT SRC ?

Logik kan ? ITU yang rakyat nak dengar, terbaik kalau dari mulut Najib sendiri. Nak takut apanya ? Bukankah AG dah kata yang Najib tidak bersalah ? So .... gunakanlah kesempatan itu untuk terangkan apa2 yang masih menjadi tandatanya rakyat !

Yang pi cerita tentang balak atau bauksit itu apa kehal ? Straight direct to the point jer lah.

Perjelaskan tentang duit yang dikatakan derma itu .......

Perjelaskan tentang duit juta2 ringgit yang masuk dalam akaunnya sendiri dan kemudian telah dibelanjanya  tanpa beliau perlu tahu dari mana datangnya duit itu ...... ( sebagai bukti beliau tidak bersalah )

Perjelaskan tentang duit juta2 ringgit yang masuk ke akaun isterinya ....  

ITU YANG RAKYAT NAK DENGAR !


Kalau Najib boleh perjelaskan itu dengan sempurna dan jika diterima rakyat, saya yakin sedikit sebanyak Najib mampu memenangi semula hati rakyat. Tak perlu membazir air liur bercakap tentang hal2 lain untuk yakinkan rakyat tentang dirinya atau menyerang Tun Mahathir supaya rakyat tidak terpengaruh  ......

Penjelasan menyakinkan dari Najib tentang isu2 peribadinya adalah senjata utama dalam menyelamatkan dirinya, Umno dan kerajaan dari kritikan2 Tun Mahathir !

Tapi kenapa Najib mengelak dari beri penjelasan  itu sedangkan kesempatan terbaik sudah tersedia di depan mata ? Anda fikirkanlah ......

Kalau isu 1MDB itu mungkin Najib boleh tunggu laporan dari PAC di Parlimen tidak lama lagi, tapi isu RM2.6 bilion dan SRC sudah tidak ada mana-mana pihak lagi yang siasat. Sudah tidak ada sesiapa yang bakal tampil beri penjelasan kecuali diri Najib sendiri.

Apakah Najib mahu tunggu ada pihak lain yang tetiba tampil dengan PENDEDAHAN GEMPAR baru beliau nak tampil beri penjelasan ? Kalau begitulah, then rakyat akan tertanya pula - kenapa tidak jelaskan sebelum itu ? Kenapa tunggu isu meletup lagi baru nak jelaskan ?

Bukan saja rakyat Malaysia, malah satu dunia menantikan penjelasan Najib ! Tapi Najib bercerita tentang balak dan bauksit .

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

15 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
March 20, 2016 at 1:43 PM delete

Nasi sudah menjadi bubur! Tindak tanduk, kenyataan sebelum ini & macam2 lg yg saling bertentangan tidak akan hilang ditiup angin (tapi Sharir samad kata akan lenyap kelak).
Apa yg berbuih dicakap hari ini tidak memberi kesan lagi.
Tak perlu perkataan 'kalau' lagi Najib tidak bermoral. Pepatah melayu dah kata..'terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata...ha...bawak mati lah!!!
Konklusif bahawa kamu (Najib) adalah perosak & telah melakukan jenayah!
Bauksit ka, balak ka...keturunan ka, subjek of the matter adalah Najib Razak & kini semua talibarut2 kamu.
Kamu musuh saya!!!

Reply
avatar
Raja Kumbang
AUTHOR
March 20, 2016 at 2:05 PM delete

Apa barang nak sapu bauksit & balak, berapa sen je nak banding dgn 2.6b...

Reply
avatar
fezreen
AUTHOR
March 20, 2016 at 2:32 PM delete

kebiasaannya seseorang itu jika lain di tanya tapi lain yang dijawab, sebabnya hanya dua : menipu atau bebal

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 20, 2016 at 3:30 PM delete

Assalam Bro Din,betullah tu.Najib memang tak merompak balak,bauksit di Pahang.Cuma yang dia rompak ialah duit 1MDB.Dia memang tak nak orang Pahang tahu.Kalau orang Pahang tahu niaya jadinya....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 20, 2016 at 3:56 PM delete

Assalam Bro,CEUPACS melarang ahlinya terlibat dalam gerakan menjatuhkan kerajaan.Saudara Din tolong beritahu pada Presiden CEUPACS tu dia dah baca ke belum Deklarasi Rakyat tu ?

Reply
avatar
Hussin S
AUTHOR
March 20, 2016 at 4:47 PM delete

Pada Najib yg depan matanya semua jenis bebal. Kalau cerita IMDB pun bukan faham. Takat cerita bauksit dan bolehlah.
Itulah hakikatnya cuma yg bebal aja yg hadir majlis Najib.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 20, 2016 at 5:18 PM delete

Bukan nak cakap apa tapi tengok LGE handle kes banglownya.. siap panggil wartawan datang
dan buat sidang akhbar.. pahlawan bugis??? hmmmm....

Reply
avatar
March 20, 2016 at 9:52 PM delete

Sau. Din, jika kita ikuti berbagai helah & alasan bangang yg sengaja dihidangkan olek kabinet dapur NAJIB sebagai umpan untuk mengalih sasaran serangan Tun M...ternyata mereka gagal dan terdesak kerana TUN lansung tak layang komen balaci2 bangang. Sasaran Tun tetap pada NAJIB. dapat difahami kesemua mereka cuba mengumpan untuk diasak oleh Tun tetapi tak sangkut malah membuatkan bos mereka semakin sesak nafas... betullah kata2 TUN, beliau lebih lama jadi ahli UMNO dari semua yang ada dlm UMNO sekarang..Seorang pun tak mampu mengoyahkan keazaman TUN M, negarawan terunggul!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 20, 2016 at 10:20 PM delete

That is exactly the ART of DECEPTION employed by the Chief-Bugis-Pirate! Without actually doing the 'hard work' and all the tedious 'logistics' that is to be done if he wants to go the BAUXITE and LUMBER ways, getting 2.6 Billion and 42 Million are more 'EASY' and 'QUICK' way of making BIG BUCKS without lifting a finger, is it not???

STEALING MONEY via DATA-ELECTRONIC-HIGHWAY is a much faster and efficient way, however, the DATA-TRAIL are forever evidence Najib could not wriggle out of! Bad luck!

A simple question to Najib or his lapdogs can stand-in for him, did Najib STEAL or did he not based on the monies that magically found its way into his PERSONAL-PRIVATE ACCOUNT and the MYSTERIOUS PAYMENT made using that 'STOLEN' proceed to clear his CREDIT CARDS for the shoppings of 1-2 weeks that is worth PM's 6 YEARS Salary, anyone? A whopping 6 YEARS burnt for 2 weeks of LAVISH SPENDINGS? Ohh...he's an INSTANT BILLIONAIRE!

That sole question alone has not been answered by NAJIB, the CHIEF-BUGIS-PIRATE!

Dasar kalau dah Lanun tuh Lanun jugak lah....

MLN

Reply
avatar
kluangman
AUTHOR
March 20, 2016 at 10:59 PM delete

kalau rosmah dan najib pi dok tebang pokok balak, pi dok kaut boksit, tu kerja bodoh.

Ada jawatan, ada kuasa,ada pengaruh...macamlah tak pandai-pandai.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 21, 2016 at 12:01 AM delete

actually aku tak mau dengar pun cerita 1MDB dan derma RM2.6 billion.. muak loya bosan.. terus terang cakap kalau pakatan harapan betul nak jadi kerajaan persekutuan, cuba tunjuk apa polisi yang ingin dibawa oleh Pakatan Harapan.. nak pinda akta ke.. nak mansuhkan akta ke.. nak beri keutamaan kepada apa.. so cakap macam bakal kerajaan.. cuba tengok macam mana cara pembangkang negara lain buat kerja.. parti buruh di uk.. parti buruh di australia.. k sekian.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 21, 2016 at 11:15 AM delete

Dia zaman jdi menteri besar pahang x da semah tu yh x bedal kut

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 22, 2016 at 1:00 PM delete

Its an ideal way forward for Malaysia, 2 Party System where the check and balance can be more effective. You name it right though most commonwealth countries has that. Infact US is a fine example minus the monarchy.

Sadly, as you put it, the opposition is in disarray themselves and we are still waiting for some concrete policy roll out.

In the meantime 2.6 Billion, 42 Million & 1MDB scandals needed to be the main focus of attack to get Najib finally call it day since he is one indelible, tenacious pigheaded PM....until then we kept the offensive for the good of the country.

To Bro DT, pigheaded is synonymous to stubborness, having said that to censure is entirely your prerogative.

MLN

Reply
avatar
sham zam
AUTHOR
March 22, 2016 at 5:47 PM delete

Tun M legenda hidup!

Reply
avatar
sham zam
AUTHOR
March 22, 2016 at 5:50 PM delete

mslhnya PH ni jd mcm kuar mulut rimau msuk mulut buaya

Reply
avatar