KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Wednesday, March 16, 2016

dinturtle

Relaksla Najib, Wartawan ABC Cuma Nak Tanya Soalan Jer .... Bukan Nak Baling Kasut !

.
Relaks la Najib, wartawan ABC cuma nak tanya soalan jer, bukannya nak baling kasut pun ..... begitulah tajuk artikel Finance Twitter ( KLiK

Menariknya artikel ini kerana persoalan diajukan kepada cai2 Najib, Kenapa bos mereka jadi PENAKUT dan LARI setiap kali berdepan dengan persoalan2 berkaitan 1MDB dan RM2.6 bilion ? ( dan Altantuya ). Masa Nothing to Hide dan Forum IACC pun Najib LARI....

Bukankah Najib seorang PAHLAWAN BUGIS ? Yang diapit oleh PAHLAWAN ACHEH ?

Bukankah Najib sudah dibersihkan dari sebarang dosa oleh AG ? Lagipun Najib amat fasih cakap omputih ... seharus tidak punya masalah berdepan dengan wartawan baik dalam mahupun luar negara.



Najib’s supporters and bloggers should answer this puzzle. Why can’t their paymaster – Prime Minister Najib Razak – be a “real man” and answer questions from foreign journalists? Why does the prime minister need to run away every time questions are asked about the murder of Altantuya or corruption related to US$1 billion found in his personal bank account?

After all, these paid bloggers have been screaming till foam at the mouth on how brave and brilliant Najib is. People can forgive Najib for his cowardice to a debate with 90-year-old expired former premier Mahathir Mohamad. People can also forgive Najib for hiding away from a conference such as the 16th International Anti-Corruption Conference (IACC), held in the backyard of his office.




But people cannot understand why the self-proclaimed “Bugis Warrior” is so terrified at the sight of some foreign journalists asking questions related to his scandals. It’s not like the prime minister doesn’t understand nor speak fluent English like Kim Jong-un. Furthermore, top lawyer A.G. Apandi Ali had already cleared him from corruption or money laundering charges.

Baca seterusnya ..... KLiK

Seharusnya selepas kejadian memalukan penahanan dua orang wartawan Ostrolia itu, Najib tampil dan berdepan dengan wartawan berkaitan isu RM2.6 bilion. Sekurang2nya dengan cara itu mampu mengembalikan semula kejantanan beliau yang kini dipertikai masyarakat dunia !

Menurut Azalina, isu itu kini sudah tidak lagi boleh dibangkitkan di Parlimen sebab SUBJUDIS berikutan semakan kehakiman yang difailkan oleh Majlis Peguam terhadap AG semalam. ( KLiK )


Hahahahaha ..... alo bang, kalau takde kes itu pun, Najib tidak akan berani ke depan jawab !


Najib punya masa berbulan lamanya kalau nak jawab tapi ada saja alasan yang diberikan oleh cai2nya. Yang nyata - Najib TIDAK BERANI berdepan dengan soalan rakyat.

Janganlah nak menyorok di belakang subjudis la pulak ..... Majlis Peguam failkan kes pun sebab Najib dan AG duk mengelak selama ini. Tidak pula Azalina bunyi masa tu ?


Sekarang satu dunia pula bertanya kepada pengampu2 dan bloggers Najib - Kenapa bos anda TAKUT nak berdepan dengan wartawan soal RM2.6 bilion ?

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

4 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
March 17, 2016 at 10:23 AM delete

Demi nak maintain macho, Najib tidak bermoral perlu membiarkan polis yg bertindak.
Saya menanti bila harinya polis boleh bertindak secara berintegriti & berpandukan kod etika polis. Cuma yg jelas hanyalah taat setia tidak berbelah bagi kepada...,...,(Najib) & pucuk pimpinan pasukan.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 17, 2016 at 11:28 AM delete

Cuak punya pasal..huhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 17, 2016 at 1:34 PM delete

Kerana 1MDB ni ramai yg kena tangkap ye. Ni satu jln utk "senyapkan" mulut org dari bertanya dgn HARAPAN lama-kelamaan rakyat Malaysia akan LUPA tentang skandal berbillion-billion ni dan akhirnya topik ni akan TERDIAM dgn sendiri. Memang senario-senario sebelum ni rakyat Malaysia mudah lupa, cam Tun M kata org Melayu mudah LUPA.

Din, teruskan kupasan-kupasan tentang penyelewengan skandal duit ni. Jangan ianya HILANG dari ingatan rakyat Malaysia yg mudah LEKA apabila diDENDANGKAN dgn cerita "KEMAJUAN, PEMBANGUNAN dan PELABURAN" sedangkan hakikatnya mulut berkata manis tapi ekor bermain taik.

Teringat Tun M kata cakap pasal 1MDB atau skandal billion-billion ni ialah satu jenayah. Ini fatwa terkini. Ini perkara SENSITIF, sebut je org boleh melatah. Sedangkan kalau BERSIH lagi SUCI kenapa perlu banyak sangat tindakan ke atas org2 yg menyentuh soal ni? Kalau begitu, TINDAKAN itu lebih menjurus kpd langkah PENCEGAHAN dari skandal duit ni diperkatakan atau dibawa ketengah.

Sepatutnya bukan TINDAKAN diambil ke atas mereka yg menyebut pasal skandal berbillion ni tapi langkah yg SEPATUTNYA dibuat ialah beri JAWAPAN beserta BUKTI HITAM PUTIH kpd rakyat dan dunia supaya keseluruhannya FAHAM dan DIAM. Dengan JAWAPAN beserta BUKTI HITAM PUTIH tu mereka yg selama ini bising tentang skandal ni akan TERDIAM dan BISU. Dgn bukti-bukti itu akan TERBUKTILAH mereka yg selama ni memekak pasal billion2 tu yg SALAH. Jadi apa kata kita ambil langkah spt ini demi MEMBISUKAN segala sumpah seranah dan tuduhan kebanyakan rakyat Malaysia dan dunia amnya.

Biar hidup susah janji ada MARUAH. Jangan hidup mewah tapi tiada maruah, 7 keturunan pun tak habis disumpah seranahkan org sehinggakan apa yg dimakan, dipakai anak cucu cicit pun diejek2 org.

Mari kita MUHASABAH diri dan ambil IKTIBAR.

Riwayat Al-Khatib Al-Tabriziy di dalam Miyskah al-Misbah:
"Tidak akan masuk syurga tubuh badan yang membesar dengan sumber yang haram."

Hadis Riwayat Abu Hurairah ra:
"Sesungguhnya Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, akan datang suatu zaman ke atas manusia, mereka tidak peduli dari mana dia ambil rezekinya, tidak peduli halalkah atau haram rezeki yang diterimanya."

Hadis Rasulullah SAW daripada Mua'z bin Jabal ra:
"Tidak akan berganjak kaki anak Adam selagi mana dia tidak menjawab akan empat soalan:
jasadnya k emana digunakan, umurnya di mana dihabiskan, dan akan ditanya akan hartanya dari mana ia diperoleh dan ke mana pula dibelanjakan, serta apa yang dilakukan dengan ilmunya."

Moga Allah SWT selamatkan kita semua dari hukum subahat ameen.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 17, 2016 at 4:51 PM delete

Hahahaha hahahaha abang azlina ni
Entah apa apa

Reply
avatar