KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Wednesday, April 27, 2016

dinturtle

Hujah Terhebat Pro 1MDB dari Calon BN Sarawak !

Buat masa ni saya tak nak masuk campur hal PRN Sarawak KECUALI jika ada kaitan dengan isu 1MDB dan akaun Najib. Sebenarnya agak keliru juga kedudukan kita yang mahu melihat BN menang tapi waktu sama kita juga tidak mahu Najib kekal sebagai PM. Kita dah boleh agak sekiranya BN menang besar di Sarawak, pastinya Najib akan cuba curi kredit kononnya rakyat Sarawak menyokong kepimpinan beliau padahal Adenan sendiri resah jika nama Najib ditonjolkan sepanjang kempen berjalan kerana nama Najib sudah menjadi liabiliti kepada BN.

Tengok, manifesto BN Sarawak pun tidak ada muka Najib !



Tidak pasti samada muka2 calon BN dalam poster dan banner akan turut disertakan muka Najib sebagaimana biasa yang kita lihat ... tapi rasanya tidak kot sebab apa yang diwar2kan adalah Team Adenan bukannya Team Najib !

Sememangnya Adenan pandai membaca perasaan rakyat ....

TAPI ... bila ada calon BN yang mengeluarkan ayat bangang macam di bawah ni, terpaksa jugalah komen sepatah -


Mkini

Calon Dugong, Datuk Tiong Thai King berkata kemelut 1MDB berlaku kerana pembangkang gagal dalam tugasnya memantau kerajaan.

Dalam temu-bual dengan akhbar berbahasa Cina, China Press Tiong berkata pembangkang mengabaikan tugas mereka dan menjadi tidak relevan kerana ia tidak dapat berpernan dengan berkesan.

"Mereka (pembangkang) gagal memantau kerajaan dan menghalang semua perkara ini daripada berlaku.

"Jika mereka telah gagal dalam tugas, mengapa kita perlu terus mengundi mereka?" soalnya.

Huh ? ? Mengalahkan Mat Maslan dia punya spin ! HEBAT !

Kita nak jawab pun boleh terkesima sekejap ..... sampai sekarang saya masih tercari2 point nak jawab macamana ....

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

27 comments

Write comments
sirimuda
AUTHOR
April 27, 2016 at 1:56 PM delete

Sarawak baru terkesan 1MDB

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 2:00 PM delete

Jawabannya, kegagalan pembangkang memantau kerajaan disebabkan kegagalan kerajaan memberi peluang kpd pembangkang menguruskan wang rakyat????...errr...errr...betoi ke? Ke aku yg konpius?'

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 2:01 PM delete

Apa laa....banyak sangat gagal?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 2:04 PM delete

cakap jo ... TPM dan kabinet pun x tau pasal 1mdb tu .. apatah lagi duit derma personal tu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 2:10 PM delete

Pastikan kali ni pembangkang dpt jumlah kerusi yg hampir seimbang dgn kerajaan supaya suara mereka lebih didengari. Dugong pun boleh pilih pembangkang

Reply
avatar
April 27, 2016 at 2:37 PM delete

Jika calon macam ini pun rakyat Sarawak pilih, nampak sangatlah kejahilan dan kebodohan mereka.

Reply
avatar
lat
AUTHOR
April 27, 2016 at 3:07 PM delete

waah ini tactic baru ,nak kata reverse saikoloji pun bukan..ini reverse saikoloji yang ditunggang terbalikan.Macam seorang anak didapati salah membunuh kemudian dimahkamah dia kata bapa dia yang salah sebab tak jaga dia supaya tidak jadi pembunuh...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 3:31 PM delete

Calon BN ni lulusan beli ke atau memang lulus sekolah tadika saja?. Inilah satu2nya calon parti paling bengap dan bahlol yg pernah aku jumpa sepanjang hidup amu di dunia ni. Memang bodoh tahap gaban. Sebab tu la dlm UMNO BN hampir semua tak bampak Najib Razak mentekedarah duit bilion2 melalui 1MDB sebab yang bengong2 mcm calon ni saja yg boleh dipilih BN. Selebihnya adalah penagih dedak. Itu saja kemampuan UMNO BN skrg, melingkupkan negara dan melesapkan apa saja hak awam utk perut dan tembolok masing2.

Reply
avatar
eaSzt hum
AUTHOR
April 27, 2016 at 4:48 PM delete

Sebagai orang serawak, saya tak rasa jahil atau bodoh pun seperti orang semenanjung yang racist suka anggap superior daripada orang lain, kalau x tau situasi politik kat serawak macam mana jangan sesuka hati nak menilai orang lain tanpa ada bukti.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 5:24 PM delete

Rakyat serawak bukan memilih tahap atau kebolehan pemimpin.ceritalah walau berbagai masalah 1MDB,rakyat serawak tak ambil tahu..yang penting,dapat sedikit buah tangan pada setiap kali mengundi.pemikiran rakyat serawak yang sukar diubah.

Reply
avatar
Labu8455
AUTHOR
April 27, 2016 at 5:25 PM delete

Rasanya spesis dugong yg bermastautin didalam laut tu lebih cerdik dari mamat calun pilihanraya ni

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 5:46 PM delete

jawablah... Iblis dulu menyalahkan Nabi Adam a.s yg tak tahu apa2 dan kenapa dia dipersalahkan...

maknanya.. jawapan dia setaraflah...

Reply
avatar
roslan othman
AUTHOR
April 27, 2016 at 5:52 PM delete

Apek ini beri kenyataan macam terencat akal ,nak kata tersedak dedak macam tak kebulor najib bagi dedak buat habis beras ,tapi kita bagi kredit la juga kerana dia bersusah payah nak cover najis PM dan geng yang memalukan BN walau pun terbogel habis nampak kemaluan se ekor mawas tua yang buta hati dan perut.

Reply
avatar
anon
AUTHOR
April 27, 2016 at 6:04 PM delete

salam tuan,

kerajaan pun salah kerana tidak menyerah diri kepada pembangkang. Kalo pembangkang lena tak buat kerja serah lah diri kejutkan mereka.

macam perogol bersiri. tiap-tiap malam dapat mangsa tapi polis tak buat apa-apa pun. pergi lah ke balai buat confession. baru masing-masing boleh buat kerja

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 27, 2016 at 6:33 PM delete

hahaha... ini semua... bapak yang bersalah... konpius... konpius...

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 27, 2016 at 8:14 PM delete

aku yg baca pon asyik dok gelak ja dr tadi mmg betul2 mati akal punya statement dia cakap hahaha....kalah semua menteri2 yg dok ada sebelum ni punya hujah xsehebat dia ni kahkahkah....keras perut oiiii hahaha

Reply
avatar
abdul majid
AUTHOR
April 27, 2016 at 8:38 PM delete

Salam brother Din...

Wah! Hebat penangam 3.85 ini till cepat & mampu seberangi selat Melaka & China Selatan, dari batu pahat to Sarawak.

Apa pun hujah dari bakal wakil rakyat. Kain bini sendiri tersingkap tapi sibuk pulak pada kain bini jiran.

Reply
avatar
Mohd Sani
AUTHOR
April 27, 2016 at 9:21 PM delete

Asslm En Mus, sy fikir binatang yg bernama dugong tu pun lebih cerdik dr calon bn srwak trsbut. Dia ingat keja pmbangkang hanya tukang cebok taik pemimpin bn saja..Dan keja dn tanggungjwb pemimpin bn hanya tukang buat taik dan palitkan pd muka rakyat..da la kepala bigbos dia da penoh taik..calon yg dicadangpun da berbau taik. Akal singkat..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 12:53 AM delete

Din, apek ni selalu sangat tengok cerita P. Ramlee. Jadi dia teringat dialog filem Anakku Sazali.... ini semua bapak yang salah...

Reply
avatar
tatang ka
AUTHOR
April 28, 2016 at 1:25 AM delete

ADUS BANGANGNYA. Adakah kita buang yang gagal memantau dan simpan pencuri.
Jawapannya mestilah memilih gagal memantau daripada yang mencuri. Yang gagal memantau munkin lain kali tdk gagal lagi tapi yang mencuri sama ada dia berjaya ataupun gagal dalam misi mencuri tetap pencuri dan akan mencuri lagi. Patutlah banyaknya pencuri di BN. Belum lagi menang pun sudah mula bersuara macam pencuri.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 3:02 AM delete

Aku rasa pembangkang dah ckp benda ni 2 tahun lepas dlm parlimen. Tapi biasalah suratkhabar dan tv perdana mana nak tunjuk. Kalau buka youtube banyak ada.

Ini bukan salah pembangkang, tapi suara mereka disekat dari sampai ke rakyat.

Aku pun start ambil tahu lepas TUN buat kecoh.

Aku bukan sokong pembangkang, tapi ada kala apa yg dorang ckp ada betul jugak nasib baik TUN hidup lg. Kalau tak langsung aku pun tak tahu.

Thx TUN.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 3:03 AM delete

Bro,

Tengok perut la. Belum buncit lg. Penanda cukup dedak. Tengok perut bro.. Senang ceghite

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 4:25 AM delete

calon dah mengaku yang kerajaan kurang amanah dan lemah dalam mentadbir negara..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 8:20 AM delete

Kali pembangkang gagal berperanan sebagai pembangkang, kita kasi pembangkang menang lah. Biar Bn jadi pembangkang mungkin lagi effective...macam tu ke yang dimaksudkan tu?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 3:56 PM delete

ooo... rupanya pmbangkang pulak yg salah ttg kes rahsuah 1mdb ni...
haha...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 28, 2016 at 9:32 PM delete

Bodoh punya calon tahap gaban.kalau rakyat undi,sama 2x5

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 30, 2016 at 6:16 PM delete

BN memang suka sangat dgn org yg Bodoh sbb senang utk di PERBODOHKAN nanti...
Itulah Reality BN sekarang ini....

Reply
avatar