KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Wednesday, April 6, 2016

dinturtle

Najib Cakap Apa NI ? Apa Kaitannya Penangguhan Audit 1MDB Dengan Penjelasan 4 Bilion SRC ?

Mkini

Prime Minister Najib Abdul Razak said 1MDB was unable to reveal the details of the RM4 billion Retirement Fund Inc's (KWAP) loan given to SRC International Sdn Bhd because it has yet to audit part of the relevant information.

"1MDB has a standard practice where it will only share the detailed information after conducting an audit to ensure the genuineness and the accuracy of the information," he said in a parliamentary written reply.


Di atas adalah berita terbaru dari Mkini..... 

Chopp..... chopp ...... stop kejap ! Najib ni bercakap tentang AUDIT 1MDB yang dilakukan oleh Delloitte yang baru ni diberi penangguhan tambahan 6 bulan lagi kan ?

Ya la kot .... sebab perenggan kedua Najib sebut 1MDB jadi Najib pasti merujuk kepada penangguhan itu.

Hmmmm ...... PELIK. 

Bukankah SRC yang pinjam duit KWAP RM4 bilion itu SUDAH DIPINDAHMILIK kepada Kementerian Kewangan pada tahun 2012 ?

So .... apa ke halnya yang berkaitan dengan audit 1MDB ?

Satu lagi, kesemua perbelanjaan SRC semasa ia masih menjadi milik 1MDB berlaku pada tahun 2011 sehingga awal 2012. 

Jadi audit apakebendanya yang Najib rujuk ni ? Kenapa SRC masih terikat kepada audit 1MDB kalau sudah menjadi milik Kementerian Kewangan ?

Itu satu hal ........ satu hal lagi, CARA Najib jawab yang menjadikan alasan penangguhan audit 1MDB itu ( walaupun bunyi pelik ) seolah menampakkan yang tindakan penangguhan itu sengaja mahu dijadikan alasan bagi mengelak untuk menjawab apa2 berkaitan 1MDB !

Masalahnya ...... Orang bertanya tentang SRC bukannya 1MDB !



PS - Saya harap ada wakil Parlimen yang baca ini dan sempat kalau nak bertanya kepada Najib untuk penjelasan di sesi sebelah petang nanti ! ( kalau boleh bertanya la ... )

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

5 comments

Write comments
FZL Resources
AUTHOR
April 6, 2016 at 1:18 PM delete

ha..ha... Najib sudah jd org biul atau dah nyayuk sbb fikiran dia skrg dah runsing dgn tekanan bakal didakwa atau ditangkap....maklum ler semua media antrabangsa dedahkan bukti skrg ni......baru2 ni Serawak report dedahkan bank statement Najib yg ada masuk duit SRC.....Bank statement AMBANK TU.......kah...kah.....Jibby2...Hayat ko tak lama lg....Tersungkur dlm keadaan hina....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 6, 2016 at 2:01 PM delete

Good one en Din -- talibarut2 sila lah jawab! Bapak talibarut takde telor!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 6, 2016 at 7:09 PM delete

Saudara Din,
Kerana 1mdb dan anak2 syarikatnya rkyat berdepan dengan risiko menanggung hutang berbilion padahal yg membuat onar tu najib sekeluarga. Manakala suatu hari nanti boleh jadi hollywood mengaut keuntungan berbilion kerana memfilemkan kisah 1mdb dan keluarga najib.."a man's trash is other man's treasure".

Reply
avatar
Reuben
AUTHOR
April 6, 2016 at 7:33 PM delete

belit punya belit sampai terbelit diri sendiri

Reply
avatar
April 7, 2016 at 12:52 AM delete

Rosmah punya idea lah nihhh...upppssss.... hati hati ... nanti di kita semua di tahan polis nanti....heheheh

Reply
avatar