KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Friday, July 22, 2016

dinturtle

Jawapan Tun Mahathir Bila Ditanya Tentang Himpunan Aman Dan Pandangan Tun Tindakan Terbaik Kerajaan Isu US DOJ Kes 1MDB



Petang tadi saya berkesempatan bertemu Tun Mahathir dan saya tanya dua soalan yang banyak diperkatakan ketika ini ekoran kes US DOJ  Kes 1MDB di mana Tun jawab dengan ringkas -





KLiK untuk ke Youtube

Soalan pertama berkaitan sokongan Tun terhadap usul buat Himpunan Aman Rakyat, Tun jawab -

Saya tak pandai nak buat/bawa satu kumpulan demonstrasi tapi kalau dia buat, saya harap kita semua keluar ramai2. Kita sokong.

Saya sendiri sebagaimana tahu, Bersih 4 saya hadir. Tak pakailah baju kuning ....

( apa yang dilaporkan ) bukan ayat saya sendiri, tapi ayat Ambiga. Ambiga kata dia nak buat, saya boleh masuk ...

Saya tak akan urus perkara ini, tetapi kalau ada, saya akan menyertai.

( Belum tetap tarikh lagi kan )  Belum. Tak ada perancangan pun.


Kepada soalan apakah tindakan terbaik bagi pihak kerajaan Najib dalam kes US DOJ Kes 1MDB. Tun jawab -

Tindakan yang terbaik ialah Najib buang dia punya Apandi sebagai Pendakwaraya ganti dengan orang yang bebas daripada Najib punya kongkongan.

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

7 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
July 22, 2016 at 11:47 PM delete

Bagi saya tindakan terbaik tidak akan datang dari najib. Kabinet, atau majlis raja-raja, perlu arahkan najib bercuti atau letak jawatan serta-merta

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
July 23, 2016 at 1:30 AM delete

http://ourcountrymalaysia.blogspot.fr/2016/07/dzulkifli-ahmad-ketua-pesuruhjaya-sprm.html?m=0

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
July 23, 2016 at 2:29 AM delete

1. kenyataan DOJ yg bertentangan dgn apandi terutamanya isu derma arab jelas menunujukkan apandi telah gagal melaksanakan tugasnya sbg ag dgn amanah. tak akan tak ada proses undang2 yg membolehkan apandi dipecat dari jawatan ag?
2. drpd Sarawak report: mkn (majlis keselamatan najib) akan mula dikuatkuasakan 1 ogos ni. tak tau detail sejauh mana kuasa yg ada pada mkn ni.
3. pdrm / kerajaan ada tanda2 bekerjasama dgn pengganas (abu sayyaf). 5 org kena culik lagi, mungkin duit tebusan yg dibahagi-bahagikan dulu tak cukup

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
July 23, 2016 at 10:13 AM delete

Jiban memang bongok. Tak reti nak selesaikan masalah MDbee, masalah MH710 pun sama ngok. Isu2 yg lain pun sama, semuanya dia serah kat org yg lebih bongok dari dia utk uruskan.
Kalau ada org bawak masuk duit kat malaysia ni berbilion ringgit tanpa maklumat yg jelas sumber duit tu, dah tentu bank negara akan amik tindakan. Kat US pun mcm tu jugak lah. Dia x perlu nak dapat maklumat detail dari MDBee pun. Tuan punya duit je yg perlu bagi penjelasan.

Sekrg ni kita nak dengar pulak dari jiban mana anak dia dapat duit sebanyak tu? Kenapa keluarga dia banyak sangat terima derma? Apa yg dia dah buat sampai org terhutang budi sebanyak tu?
Kalau duit tu milik negara apa tindakan jiban utk dptkan semula harta tu? Senang citer tukar kan lah jiban tu. Bagi kat org lain yg handle!
Macam tun jugak. Kami sokong!

Reply
avatar
Anony
AUTHOR
July 23, 2016 at 12:29 PM delete

Tindakan terbaek: tak perlu buat apa-apa. Irkut nasehat Nik Abduh. Duduk atas sejadah. Berdoa banyak-banyak. Tunggu mati. Pasti masuk s

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
July 26, 2016 at 3:03 PM delete

MELAYU..MELAYU..MELAYU..MELAYU..
MELAYU..MELAYU..MELAYU..MELAYU..
MELAYU U.M.N.O...TAK SAMA DAN TIDAK SETARAF/TAK SEKUPU DGN
MANA2 MELAYU ISLAM DITANAH JAWI INI(MALAYSIA)..
TAK BERMARUAH & TIDAK JUJUR
PADA DIRI SENDIRI SERTA LUPA
JANJI DGN ALLAH AZZAWAJALLA..
DIMALAYSIA YANG BERTANGGUNG JAWAB
MELAKNATKAN ISLAM NAMPAKNYA TERLETAK DIBAHU SELURUH AHLI UMNO
SEBAB MAJORITI KATA UMNO MENANG
SETIAP KALI PILIHANRAYA..
MAKA SELURUH YNG BERSANGKUT DGN UMNO ..PERLU DIPERTANGGUNG-JAWABKAN ...DARI DUNIA INI & JAWABLAHLAH DIAKHIRAT..Sila rujuk
Surah At-Tin...((Tidaklah Allah itu seadil-adil hakim...)
Mufti,Kadhi,ustad,driver jengkaut,penjual ulam2am,tokeh pamoga & jus nusantara,boss TV & radio,mamak restoren,pomen2,opah2,nenek,tok wan,pemanjat petai/jering(manusia),pemotong rumput,pelajar tahun satu yng gagal exam,doktor pelatih,doktor ayam,gigi,falsafah phd..& ibu mengandung,oku..dll. x kan terkecuali dari pengadilan yang maha adil...!!!!@ ingat baik2..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
July 28, 2016 at 9:11 PM delete

Najib buang apandir?cari penyakit najib..apandir pegang palsafah quran..kata dia..tapi yg dia buat sampah..

Reply
avatar