KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Sunday, August 28, 2016

dinturtle

Cabaran Najib - Kesan Sampingan Hormon Anti Tua Atau Memang Serius ?

Ramai yang gelak berguling2 bila baca berita di bawah semalam. Panglima Bugis berdiri megah ditengah2 halilintar sambil melontarkan cabaran kepada sesiapa yang berada dalam kapalnya yang layarnya berkibar megah tapi sauhnya dilabuhkan - 

"Kalau hendak jatuhkan saya bertandinglah dalam Umno tapi jangan runtuhkan Umno,"


Sinar
Mamat ni dah blur ke apa ? Ke kesan terlalu banyak suntikan botox dan hormon anti penuaan ? 

Siapa lagi yang nak cabar dia bila semua yang tak setuju dengannya telah dibuang atau digantung keahlian mereka ?

Masa pencabar masih ada, takde pulak Najib nak cabar sebegitu .... malahan ditundanya Pemilihan. Ker Najib buat2 lupa semua tu .... jadi masa berucap tu, dia perasan dirinya begitu berani la ! Hahaha .....

Tapi cuba baca balik perenggan pertama laporan Sinar itu ( harap betullah apa yang wartawan tu tulis ) -

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mencabar mana-mana pihak dalam Umno yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan Umno termasuk dirinya supaya bertanding dan mencabar beliau selaku presiden dalam pemilihan parti akan datang.

Benarkah Najib merujuk kepada Muhyiddin dan/atau Tun Mahathir melalui cabarannya itu ? .... mana-mana pihak DALAM Umno ....

DALAM Umno ! Takkan Najib lupa yang Muhyiddin dah dipecat keahlian sementara Tun pula telah sukarela keluar parti ? Kan baru lagi Muhyiddin dipecat. Takkan teruk sangat kesan sampingan botox dan hormon hingga boleh jadi pelupa ? Najib nyanyuk ? Noooooo.... lah. Impossible.

So .... kalau Najib sedar dan faham apa yang diucapnya, SIAPAKAH orangnya yang DI DALAM Umno yang Najib tujukan cabaran itu ?

Mat Maslan ? KJ ? Teuku Adnan ? Ku Li ? Mat Maslan ? Atau ...... ZAHID ?


Zahid ? ? Orang nombor dua nya yang beliau lantik menggantikan tempat Muhyiddin, siapa lagi yang layak untuk mencabar Najib ? ..... Apakah Zahid sudah mahu mencabar kedudukan Raja Wang Umno ? Dan Najib pula sudah dengar khabar2 angin itu lantas melontarkan cabaran kepada DALAMAN UMNO  yang mahu menjatuhkannya dari takhta ?


Menarik ni ...... 

Kalau hujah ini salah, maknanya benarlah Najib ni blur ?

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

9 comments

Write comments
Jay
AUTHOR
August 28, 2016 at 3:08 PM delete

Biarkan bro. Tanda2 nyanyuk dah ada. Tak lama lagi dia akan cabar Kit Siang bertanding Presiden UMNO!. Lepas tu dia akan bercakap seorang diri dlm bilik & Si Ros tu pula akan bercakap seorang diri di bilik yang lain.

Reply
avatar
rahman jpc
AUTHOR
August 28, 2016 at 4:11 PM delete

salam bro din,

saya pernah melihat penderitaan seorang ibu bila terbukti anak nya tlh terjebak dgn penggunaan dadah yg berat. hanya tuhan sahaja yg mengetahui berapa kecewa nya dia dgn sesalan tidak terhingga kerana mengikut beliau peranannya selaku seorang ibu tlh gagal sama sekali.

saya pernah memerhati tun raha secara dekat apabila saya d arah olih persuruhjaya d London utk menjadi pegawai bertugas sahingga tun razak menghembus nafas terakhir.

hanya satu perkataan yg bolih saya berikan kpd beliau - 'ibu n isteri mithali'

saya bolih rasakan betapa kecewa nya beliau apabila anak nya, atas dorongan orang2 terdekat tlh d tangkap tangan (caught red handed)mencuri duit rakyat.

legasi yg kerja amal yg d usahakan olih keluarganya selama ini sudah tentu nya hancur berkecai. sebalik nya apa yg d tinggalkan olih najib hanya lah perbuatan yg tiada keluarga bolih berbangga.

sungguhpun demikian saya turut berdoa agar tun raha dpt berbuat sesuatu utk menjauhkan diri drpd terpalit dgn kerja2 keji yg menylubungi anak sulong nya.

apa pun saya 'salute' tun rahah.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
August 28, 2016 at 4:53 PM delete

allah pelan2 tarik dah nikmat pemikiran

Reply
avatar
FZL Resources
AUTHOR
August 28, 2016 at 5:01 PM delete

Org yg dalam tekanan yg teramat sgt..memmg mcm tu bro.....Percakapannya jd semakin sewel .........Ni tekanann yg melamapau, bayangkan kes DOJ, anak tirinya, Jh low..Duit masuk akaun.....Semua tunggu masa jer utk pendedahan secara rasmi......Dia dah tak leh nak wat apa2 dah....Semua tembelangnya akan pecah satu persatu.....

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
August 28, 2016 at 5:13 PM delete

Mungkin pencabaran itu kpd zahid. Dengar cerita drp seorg pemuda yg pro zahid, mengikutnya zahid lebih ramai penyokongnya drp najib. Hanya zahid saja yg boleh cabar najib.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
August 28, 2016 at 8:16 PM delete

Bapa Klepet Negara tu sdg nyawa2 ikan.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
August 29, 2016 at 7:17 AM delete

Kemungkinan ditujukan kapada bekas menteri kewangaan 2 dulu dan juga yang baru,tak secara langsung gertak supaya mereka-mereka ini menjadi tikus dan menyorok.Agak-agaknya itulah cabaran yang elok supaya mungkin ada ahli-ahli umno yang teringin bagi mengisi kekosongan naib pres. supaya berhati hati supaya sepupunya mengalir tampa halangan bagi mengambil alih jawatan PM dari tangan nya.Semua pencabar semasa terhadap sepupunya sudah dihalau lagi apa mau takut,boleh cakap besar sikit.mau cakap pun mulut penoh sagon nanti bersembor.tukar dedak pada sagon sedap sikit.tau apa itu sagon?.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
August 29, 2016 at 7:36 AM delete

Betul ker mo1 yang di tangkap sabtu oleh sekumpulan pelajar telah dihantar ke Sepilok?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
August 29, 2016 at 12:01 PM delete

Klu makan sagon xleh kalut2..tkut trsedak.hahaha

Reply
avatar