KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Monday, August 22, 2016

dinturtle

Parti Bersatu - Prinsip2 Perjuangan ( Video )



Video penjelasan Muhyiddin mengenai prinsip2 perjuangan BERSATU. Di rakam semasa sidang akhbar semalam. Anda boleh baca di bawah sambil mendengar penjelasan beliau.




KLiK untuk ke Youtube






dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

4 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
August 22, 2016 at 2:37 PM delete

Sokong parti baru...dulu sayang dan sokong Umno,tetapi Umno telah dijangkiti oleh virus Najib yang merosakkan.Tiada apa lagi yang boleh digambarkan perasaan Tun ,Umno dirosakkan oleh anak Tun Razak sendiri,saya serta keluarga yang sentiasa menyokong parti yang banyak jasanya sebelum ini juga merasa amat marah dan kecewa.Cukuplah pembaziran selama 11 tahun (termasuk zaman Pak Lah)...Najib mesti diundurkan.Najib dan mereka yang bersubahat akan menerima pembalasan .

Reply
avatar
Veteran Umno
AUTHOR
August 22, 2016 at 3:30 PM delete

Parti BERSATU tu untuk org2 yang belakang. Mereka cuba memaparkan sikap kecewa mereka yg tidak dipedulikan oleh pucuk pimpinan semasa mereka di dalam kerajaan dulu. Mereka dipaksa utk turun dengan konpirasi jahat org2 dalam parti juga. Jadi memang trend sejak 30 tahun kebelakangan ini ada saja pemimpin atasan yg akan memberontak apabila dah pencen. Kerana pemimpin itu masih punya reputasi dan keupayaan mengegar pimpinan yg ada. Itulah sebabnya mereka masih ada disitu lagi. Tapi sebenarnya dia pun dah malas nak ikut serta dlm kancah politik. Jangan sangka Tun tu tak ada taring. Kepimpinan yg ada tu pun jangan ingat dah kuat sangat. Tun tu banyak pengalaman yg tak dimiliki oleh kepimpinan yg ada sekarang. Kepimpinan yg ada ni jgn nak sorok dan tipu fakta. Rakyat bolehlah kamu tipu... tapi yg duduk dlm BERSATU tu semua tahu fakta dan ada senjata yg kamu tidak sangka. Terutama kpd yg banyak sangat cakap dan kuat mengampu. Sesetengah drp mereka dipanggil masuk kabinet atas tiket mengampu, bukan pasal handal dlm politik pun. Mereka punya rekod yg sangat buruk zaman Tun dulu, sebab itu mereka kena buang drp kabinet. Tak ingat ke peristiwa2 tu ???

Sebab tu kalau komen kpd Tun, perkataan mereka sangat busuk. Sebab mereka lepas geram dan marah kpd Tun. Tapi fakta tetap fakta... mereka bukannya pemimpin yg baik. Letaklah dimana juga, mereka ibarat api dalam sekam... telunjuk lurus kelingking berkait. Kita nak tengok mereka dlm pilihanraya kelak... kemana mereka akan pergi???

Tun tu pun satu... dah nasihat tak nak dengar, awak tu dah tak perlu campur hal budak2 tu lagi. Biar Allah saja yg jaga M'sia. Kita buat ibadah banyak2 sebab masa kita dah tak berapa nak ada pun. Mari sama2 kita ke Mekah, buat haji atau umrah. Kita ibadah banyak2 untuk masa kita di alam barzah nanti. Biar dunia dgn masalah mereka. Kita lepas kan dan bebaskan diri dari semua itu, supaya kita juga selamat di sana nanti.... jika kamu mendengar ????

Reply
avatar
hangkedee
AUTHOR
August 23, 2016 at 10:44 AM delete

Komen anda terbaik TAPI.Persoalannya sebagai seorang ketua keluarga yg bertanggong jawap adakah dia senang hati dipenghujong usianya melihat anak anaknya porak poranda.Walhal sebelumnya indah belaka walaupun ada masaalah TAPI senang diselesaikan.Sebagai seorang Ayah yg berintergriti dan bermaruah sebelumnya menutup mata sekurang kurangnya dia pasti ingin memastikan anak anaknya terbela.Mungkin itu nawaitu Tun M.Wallahuaklam.

Reply
avatar
PakKaduk
AUTHOR
August 23, 2016 at 11:51 PM delete

Perkara ini senang saja. Jika "perompak terbesar dalam sejarah melayu" ditolak oleh semua ahli UMNO, sudah tentu parti BERSATU tidak ditubuhkan.

Malangnya perompak tersebut dijulang dan dibela bukan sahaja oleh yang berjawatan tinggi dalam UMNO malah sebilangan besar ahli UMNO yang lain.

Apa pilihan yang Tun Dr Mahathir ada untuk menyelamatkan masa depan sebuah negara Malaysia yang merdeka ini ?

Reply
avatar