KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Tuesday, September 6, 2016

dinturtle

PENYAMUN Lebih Bahaya Dari PELIWAT !



Meroyan sakan cai2 dan balaci Najib dari semalam tak habis lagi bila Tun Mahathir bertemu Anwar !

Sampai cai2 bertaraf menteri pun ikut sama melalak hahahahaha ..... Hebat penangan Tun Mahathir !

Untuk rujukan peristiwa semalam itu, klik laporan Mkini ini -

Mahathir-Anwar bersalaman semula lepas 18 tahun

Berdamai atau tak? Ini penjelasan Mahathir

Mahathir sokong agenda perubahan masa kini, kata Anwar


Tak kisahlah apapun alasan pertemuan itu, yang pasti kem Najib melompat !  Cuba fikir kenapa ...... ingat baru ni Muhyiddin kata BN Ada Potensi Kalah 45 Kerusi ? Ada beberapa faktor yang perlu diambilkira untuk merealisasikan perkara itu dan antara yang paling utama adalah PERSEPAKATAN PEMBANGKANG. dimana harus dipastikan setiap kerusi itu Satu Lawan Satu.

Tak kisahlah samada nak bergabung atau tidak tapi yang penting adalah PERSEPAKATAN itu. Najib nampak bahaya ancaman itu apalagi dalam keadaan Umno yang semakin tertekan dek isu2 peribadi Najib yang tidak nampak kesudahannya. Maka dikerahnya macai2nya menyerang persepakatan Deklarasi Rakyat dengan menumpukan kepada hubungan Tun Mahathir - Lim Kit Siang.

Ternyata serangan itu tidak berkesan .......

Bila parti Bersatu mahu ditubuhkan, antara serangan utama mereka pula adalah melaga2kan Bersatu dengan Dap dan Pkr konon adalah satu perkara mustahil parti2 ini dapat bersatu di bawah satu bendera seperti BN.

Jadi kita boleh bayangkan kenapa mereka melompat2 bila Tun Mahathir bertemu Anwar semalam ! Mimpi ngeri Najib semakin menjadi kenyataan ......

Memanglah kedua Tun Mahathir dan Anwar tidak sebut apa2 mengenai gabungan parti ke apa ke, Tun pula hanya tekankan kehadiran beliau hanya untuk beri sokongan kepada tindakan Anwar menentang MKN ... TAPI apapun usaha ke arah persepakatan antara keduanya harus bermula dengan langkah pertama iaitu BERTEMU DAN BERDAMAI.

Kemudian cari TITIK PERSAMAAN.  Dan itu berlaku semalam !

Ternyata bagi Tun Mahathir, PENYAMUN LEBIH BAHAYA DARI PELIWAT KEPADA BANGSA DAN NEGARA.

Apapun sama2 kita nantikan perkembangan seterusnya  .....


PS - Najib memang hebat ! Tanpa faktor Najib, kita tidak terfikir yang kedua Tun Mahathir dan Anwar boleh bersepakat semalam hehehe ...

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

11 comments

Write comments
rahman jpc
AUTHOR
September 6, 2016 at 6:23 PM delete

salam sdr din,

saya pernah berkhidmat d treasury semasa ds anwar men kewangan nya. namun saya tidak langsung dekat dgn nya sementara beberapa rakan sejawat d rangkul dlm tim sukses nya - saya hanya bolih unkapkan 'syukur Alhamdulillah'.

saya amat yakin anwar sedar bahawa dia memang bersalah . namun rasa hormat nya terhadap tun m tidak pernah hilang sepenuh nya.

'biduk lalu kiambang bertaut'.

itu lah komen rengkas saya mengenai insiden bersejarah ini.

saya tlh memohon utk menjadi ahli Bersatu melalui 'on line'. tetapi tlh d maklum ia nya tidak sah kerana d kendalikan olih kumpulan yg tidak d tauliah.

saya sudah tidak sabar lagi utk memohon sekali lagi apabila Bersatu mendapat kelulusan ROS.

berdasarkan scenario politik mutakhir saya berharap ds zahid yg mengikut amalan biasa mempunyai pengaruh akan menyarankan ROS meluluskan nya.

barang d ingat bahawa zahid masih mengekalkan talian setiakawan dgn ds anwar.

my plea 2 ds zahid - pls don't take lightly d implication of d 'hand shake'. ignore it at yr own peril.

wallahuaklam.



Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
September 6, 2016 at 6:50 PM delete

Sorry bro penyamun dah betul peliwat tu salah, kalau x caya cuba liwat bini sendiri atau bijan

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 6, 2016 at 9:32 PM delete

Bagi cai penyamun lebih bagus daripada peliwat. Peliwat syok sorang. Penyamun kasi dedak bahagia ramai cai dan macai. Tu pasal panas jer cai kerana kemungkinan kehilangan sumber dedak. Kena kaut banyak dedak untuk 2 tahun ini.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 6, 2016 at 9:58 PM delete

Pemakan dedak Najib nak meroyan mmg dijangka.
Tapi kan ini selari dgn tema hari kebangsaan seperti thn lalu...'sehati sejiwa'! Tak kan nak marah kot....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 7, 2016 at 5:30 AM delete

Satu lawan satu semasa PRU 14 akan mengundang bencana pada BN. Masalah yang dihadapi pembangkang adalah sikap tamak tidak mahu mengalah antara satu sama lain semasa agihan kerusi.Parti2 pembangkang sepatutnya sudah mengorak langkah untuk memberi penerangan kepada akar umbi tentang kelebihan 1 lawan 1.Yang penting BN tersungkur.Iktibar kepada penyamun dan pemakan dedak dan kepada mana-mana pengkhianat agama,bangsa dan negara.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 7, 2016 at 8:40 AM delete

Peliwat sekarang ni berada dlm position yg tidak mengundang bahawa kepada negara.. Tun M memang fokus dan sanggup telah apa saja cacian dan tohmahan.. Demi selamatkan malaysia dari segerombolan pen halim

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 7, 2016 at 11:24 AM delete

Hahaha...kalau umno lingkup pru14.. abis cerita para penjilat2, macai2 dan balaci umno tak dapat dedak hendak di makan.
Poket pun mungkin kering dan ada yang masuk penjara sg buluh pula.

mereka dah mula menggelabah terutama sekali menteri seperti salleh burung keruak.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 7, 2016 at 12:15 PM delete

System perundangan di Amerika tidak perlukan doa, Datuk....begitu juga di Switzerland...di Singapore...di London...di Hong Kong...sebab itu bukan Hukum Hudud ala PAS...dimana bagi DoJ, Najib hanya "kacang putih"...tunggu masa saja...when he will be hunted like Nazi war criminals...no place to hide...they have very long arms of law...as money laundering is an extremely serious offence both internationally as well as in the US...so Najib will end up like the other pariahs... Saddam Hussein...Ghadafi...Noriega...and many more...

But, I pray that Donald Trump will be the next President of the US...he need our prayers...to clean up Islamic terrorism and its web of illegal money laundering activities around the world...so we all can live in peace.

Reply
avatar
rahman jpc
AUTHOR
September 7, 2016 at 7:10 PM delete

apa? Donald trump? please la. he is a businessman who badly wants 2 b president.

2 him semua bisa d atur 4 as long as he gains financially.

2 him d bigger n more complex d issues that he needs 2 solve, d bigger d returns.

so if he becomes president which is most unlikely, cases involving 1MDB wil not b pursued. pls mark my words.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 10, 2016 at 5:44 PM delete

Haha expecting trump who is an idiot to be a president..what stupidity...dont expect him to clean up malaysia mess..angan2 saja ko mun ia jadi presiden...what is this islamic terrorism u refer to..one sided saja pemikiranmu ani..what of syria,what of palestine..we are the one being terorrise...kalau orang putih membunuh orang islam bulehlah..tapi kalau orang islam melawan balik kana ucap terrorrist..yg kau liat isis atu..bukan orang islam tu..orang mental yang mengaku islam..please know the difference..

Reply
avatar
PakKaduk
AUTHOR
September 14, 2016 at 12:53 PM delete

1. Perjuangan parti BERSATU adalah kerana Agama, Bangsa dan Tanahair.

2. Ada segelintir ahli politik kaum keluarga dalam PKR yang cuma hendak berjuang membebaskan penjenayah. Ahli2 politik keluarga PKR ini tidak mementingkan perjuangan kerana Agama, Bangsa dan Tanahair. Mereka hanya ada SATU agenda iaitu membebaskan penjenayah.

3. Saya pasti ramai yang lain dalam PKR tidak berfikiran sama seperti ahli2 politik keluarga tersebut.

4. Tun Dr Mahathir hadir ke mahkamah hanya kerana beliau tidak mahu Malaysia berada di dalam keadaan bahaya disebabkan oleh salahguna kuasa pemimpin. Beliau tidak kisah dihina kononnya "menjilat ludah sendiri". Tujuan beliau jelas, menentang akta MKN yang cuba disalahguna oleh pemimpin tertinggi kerajaan. Beliau tidak datang ke situ kerana ingin mengatasi undang2 dengan membebaskan seorang penjenayah.

5. Untuk lebih memahami dengan mudah kenapa akta tersebut sangat berbahaya, sila rujuk blog ini : http://soscili.my/5-jurus-maut-najib-dengan-majlis-keselamatan-negara-mkn/

6. Saya amat berharap terutamanya kepada pihak2 media untuk tidak menanya soalan2 bodoh kepada pemimpin2 BERSATU terutamanya mengenai pembebasan seorang penjenayah. Anda semua sepatutnya menumpukan kepada isu yang lebih BESAR iaitu menyelamatkan NEGARA ini daripada dijahanamkan oleh pemimpin2 "penyamun".

Reply
avatar