KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Monday, September 26, 2016

dinturtle

Penyatuan Melayu Di Terengganu ! - Bersatu Sepentas Dengan Pas 1 Oktober Ini !

Macam tak percaya pulak poster ni ...... 

Bukan Saiful Apek .... tapi muka Muhyiddin kat sebelah Hadi tu.


Presiden Parti Bersatu SEPENTAS dengan Presiden Parti Pas !

Errr .... bukan ke Pas tu kamcing ngan Umno ? Bukan ke Presiden Pas dan Presiden Umno dah bersepakat ?


Entahlah .... i don't know. Yang i know, pada 1 Oktober hari Sabtu ini jam 900 malam,  Muhyiddin akan sepentas dengan Hadi di Pekan Kemasik, Kemaman.

Adakah ini boleh dipanggil sebagai PENYATUAN MELAYU ? 

Hebat politik ler nih .... 


PS - Yang ini pula saya copy dari FB Muhyiddin -





Jika Muhyiddin mampu 'satukan' Amanah dan Pas dalam ertikata bersepakat dalam pakatan pembangkang.... memang kena TABIK la !

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

6 comments

Write comments
Tajul
AUTHOR
September 26, 2016 at 11:57 PM delete

Hadi Awang ni masalahnya kuat u-turn. Entahla..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 27, 2016 at 12:25 AM delete

Tabik tan sri

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 27, 2016 at 3:16 AM delete

Memang bagus kalau semua pembangkang bergabung berada bawah satu parti. Tapi dengan pas ni susah sikit nak percaya sebab dah banyak kali tengok dia orang buat pusingan U Turn. Tak tau la. No comment Din.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 27, 2016 at 10:28 AM delete

Nama lagi ulamak keluk kelak fatwa dan hukum lagi bolih keluk kelak ini kan pula nak bersatu utk main wayang. Blh kasi up lagi dedak tu

Reply
avatar
September 27, 2016 at 3:07 PM delete

Assalamualaikum, kite tgk je. Sejarah pilihanraya sebelum ni banyak kejutan. Tak mustahil pada pru14 nanti.ada kejutan yg tak disangka sangka akan terjadi. Tak mustahil. Insyaalah. Amin.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 27, 2016 at 9:54 PM delete

Asas ‘fiscal polisi’ yg. diterapkan oleh setiap negara ‘Nation States’ (demokrasi_beraja_komunis dll) di dunia skrg. berpaksikan ‘Wang Fiat’ … untuk memahami lebih lanjut sekiranya polisi sebegini berpandukan syariat Islam atau tidak sila rujuk artikel Prof.Ahamed Kameel Myra bertajuk “Fiat Money and Economic Degradation of the Malays”. Dari penulisan saudara din di blog ini juga memudahkan kita memahami perjalanan sistem kewangan sebegini yg melibatkan kes 1MDB.Sistem kewangan ‘fiat money’ sebegini jugalah yg.memudahkan kerja2 ‘penggubalan wang haram’ jika tidak dikawal selia dgn. baik oleh pihak yg.empunya sistem.Alangkah baik jika pembangkang bersatu dan mencari jawapan alternatif kp sistem yg lebih memanafaatkan rakyat keseluruhan amnya dari hanya segelintir kecil yg sangat kaya.Saya percaya jika alternatif ini diutarakan dgn jelas dan berkesan ,kebanyakan rakyat biasa termasuk golongan Melayu sasaran akan menyokong pembangkang.Kita melakukan ketidakadilan terhadap generasi yg mendatang jika hanya membiarkan saja sistem sedia ada ini mereput tanpa menyediakan alternatif.Memang sukar membina negara baru. Generasi kemudian akan menghargainya walaupun kita munkin gagal akhirnya tetapi kita telah mencuba.

Reply
avatar