KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Thursday, September 29, 2016

dinturtle

Siapa MO1 - Noh Omar Lebih Sanggup Memperbodohkan Diri Di Mata Rakyat Dari Menjawap .... Ini Pemimpin Umno


Jom kita layan sorang lagi Menteri Umno bila ditanya mengenai MO1 dan apa jawapannya -

"Saya pun tak tahu siapa Malaysian Official 1. Itu awak pergi tanya DOJ (Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat)," 

Bodoh ke apa Noh Omar ni ? Jom baca laporan Mkini yang membawa kepada jawapan itu -

Noh bagaimanapun terdiam seketika diajukan soalan berkaitan dapatan lain bahawa 40 peratus penyokong BN berpendapat kerajaan patut mengambil tindakan undang-undang terhadap Malaysian Official 1 (MO1).

Selepas itu, pemberita kemudian mengulangi soalan sama kepada anggota parlimen Tanjung Karang tersebut sehingga setiausaha akhbarnya meminta supaya Noh tidak menjawab soalan berkenaan.

Noh kemudian hanya berkata:

"Saya pun tak tahu siapa Malaysian Official 1. Itu awak pergi tanya DOJ (Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat)," - Mkini.



So .... sekali lagi ditanya - Bodoh ke apa Noh Omar ni ?

Kalau mengikut Rahman Dahlan, Noh Omar ini memang bodoh.  Tapi takkan Noh Omar sebodoh itu ?  Dia mesti dah baca laporan DOJ dan mengikuti perdebatan mengenai isu MO1 termasuk terlibat dalam mesyuarat2 Umno bagaimana nak layan isu ini jika ditanya oleh rakyat.

Tapi kenapa jawapan orang bodoh yang Noh Omar berikan ?

Semua orang tahu MO1 adalah Najib Razak. Hanya orang bodoh saja tidak tahu siapa MO1 yang disebut dalam laporan DOJ itu.

Jadi kenapa Noh Omar sanggup MEMPERBODOHKAN DIRInya di hadapan rakyat daripada menjawab soalan yang senang yang semua orang sudah sedia maklum jawapannyatapi masih ingin mendengarnya keluar dari mulut pemimpin ?

Sebab takut Najib dan Rosmah marahlah ! Hahahahahaha ........

Habis tu, kalau bukan sebab takut Najib dan Rosmah marah, apa lagi alasannya ? 

Point utama artikel ini bukanlah nak mentertawakan Noh Omar tapi ingin menunjukkan mentaliti pemimpin Umno bila berdepan dengan rakyat dalam isu2 yang melibatkan Najib. 

Setakat ini MO1 tidak didakwa dalam kes DOJ, MO1 atau Najib hanya disebut berpuluh kali saja dalam laporan itu. Sebab nama Najib tidak ada dalam senarai yang memiliki aset2 yang mahu dirampas makanya DOJ menggunakan nama samaran MO1.

So .... kenapa pemimpin2 Umno macam Noh Omar lebih rela memperbodohkan dirinya di mata rakyat daripada menjawab soalan mudah itu ?

Sebelum ini, Nawawi Langkawi pula lebih sanggup menghina YDP Agong daripada menamakan Najib sebagai MO1 ..... ke tahap begitu sekali !


Sekarang dapatlah kita lihat bagaimana cara pemimpin2 Umno bila berdepan dengan kes yang melibatkan bos mereka, Najib. 

Bagaimana nak harapkan mereka menegakkan Kebenaran jika begitulah peel mereka ? 

Apakah pemimpin2 Umno masih boleh dipercayai dalam kes2 yang melibatkan Najib ?

Sehingga sanggup memperBODOHkan DIRI sendiri di mata rakyat ...... alahai .... dan sekarang bila rakyat menolak Umno, mereka tak mahu terima pula kenyataan.   

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

11 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
September 29, 2016 at 11:59 PM delete

noh udang ni otak udang najib sudah takda orang lagi dah terpaksa kutip noh udang letak dalam kabinet & baru ni noh udang umum kementerian dia akan bagi lesen memberi pinjaman kepada sykt pemaju perumahan yang mana pembeli rumah boleh buat pinjaman perumahan dengan sykt pemaju perumahan tak perlulah pinjam dengan bank sampai heboh bnm pun terpaksa campur tangan dengan kerja gila noh berotak udang hahahaha

Tak pelik noh udang tak tau siapa MO1 sepatutnya wartawan tanya noh sudah ada berapa biji kolam pastu tanya plak kenal tak udang betina & udang jantan baru dia boleh jawab dengan tepat hahahaha menteri udang

Reply
avatar
Tajul
AUTHOR
September 30, 2016 at 1:08 AM delete

Noh Omar ni memang dari dulu lagi bodohnya

Reply
avatar
rahman jpc
AUTHOR
September 30, 2016 at 1:23 AM delete

olih kerana hendak membela 1MDB n pelopor nya, banyak yg terpaksa menjadi 'fofesional' liars.

SEDIH!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 30, 2016 at 6:42 AM delete

Pemimpin umno dulu dan sekarang tak serupa level. Jangan sebut umno kerana memalukan umno, tapi sebut parti najib, kerana itu perjuangan mereka kini. Dulu lain, kini juga lain, selamanya sudah pasti lain.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 30, 2016 at 9:40 AM delete

Noh jawab kena pecatla
Budak noh ni menang bodoh sombong
Keris pahang

Reply
avatar
PutraKraken
AUTHOR
September 30, 2016 at 10:42 AM delete

Salam Bro

Saya terima lafaz Rahman Dahlan yang menyatakan bahwa MO1 adalah Najib dan hanya orang bodoh tak tahu siapa MO1.

Imam : Sah?
Saksi 1: Sah
Saksi 2: Sah
Saksi 3: Sah
Saksi 4: Sah

Maka dengan ini memang sahlah MO1 adalah Najib...dan Noh Omar termasuk golongan orang yang bodoh.

Teringat juga kita kepada kata kata orang paling pandai dalam UMNO, Menteri 3.85 yang mengatakan : "Tak kan PM sebodoh tu...curi duit masuk akaun peribadi..." Tapi AG Pandi mengesahkan PM Najib menerima duit sebanyak RM 2,600,000,000.00 kedalam akaun peribadi beliau di Ambank. So dari sini kita boleh simpulkan bahwa PM juga orang yang bodoh menurut Menteri 3.85.

MO1 tu PENCURI kata DOJ.

Kita rakyat jangan jadi bodoh!...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 30, 2016 at 5:08 PM delete

Engkau orang semua tolong jangan ketawakan aku ye..tolong jangan 'padankan muka' aku ye. Tolonglah.aku dah insaf ni..nak citerlah ni..

Masa PRU13 demi Allah aku tolong Umno.Masa tu kes MDB aku tak pernah dengar pun, malah mungkin ramai yg tak tahu. Punyalah sepenuh jiwa nak bantu umno. Lari sana, lari sini, kempen sana kempen sini. Dari mlm sampai nak subuh baru sampai rmh..kerana sayangkan umno, parti, negara, agama & bangsa aku buat semua tu..Bukan dapat dedak pun!
Heh..nanti ada yg kata kerja aku tampal poster naikkan bendera aje
lah. Tak lah, sumpah tak. Aku bagi ceramah suruh sokong umno bn!! Punyalah bersemangat aku masa tu!
Lepas aje Tun & lain2 bukak cerita najib ni, lepas aje pendedahan SR, WSJ, aku dah yakin Tun bercakap benar. Najib dan Umnonya memang dah buat khianat besar. Demi Allah, aku rasa sungguh hina & menyesal membantu Umno PRU13 dulu. Padan muka aku!
Dan demi Allah juga, aku akan membantu BERSATU sedaya upaya aku dlm PRU14 pulak nanti. Goodbye umno!

Please listen to what I've to say you umnonajib maroon,you can't always mislead people black is brown, Cheating the rakyat will cause you to fall hard to the ground, argh..you get out no fotin kliaun!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 30, 2016 at 6:40 PM delete

Demi sesuap nasi....
Mmg menteri2 umno sudah tidak boleh dipercayai...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 30, 2016 at 9:14 PM delete

Udah le tak hemsem, perasan bodoh pulak tu

Reply
avatar
October 1, 2016 at 9:15 AM delete

Teman rase dah tak sior nengok muke kamu.Tak ade le teman nak bace temberang kamu,sakit hati teman ngenangkan ade menteri macam kamu!elok le tobat sebelum kamu terlambat.

Reply
avatar
Rakyat Diperbodoh
AUTHOR
October 2, 2016 at 5:51 PM delete

Noh otak udang nih, menteri di jbtn perdana menteri. Menteri apa...? Menteri utk Sgor. Bkn ker Sgor dah ada menteri besarnya sendiri....????

Serupa kesnya sewaktu BN adalah pembangkang di Tganu suatu waktu dulu. Ada menteri di jbtn perdana menteri. Menteri utk Tganu. Idris Jusoh. Sdgkan, Tganu dah ada menteri besarnya sendiri...

Gaji mereka - bknnya keluar dr poket PM...

Reply
avatar