KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Thursday, September 22, 2016

dinturtle

Surat PMO Pertemuan Tun Mahathir - Agong ..... Tun Kena Beri Penjelasan !

Terkejut tadi bila saya terima msg dari rakan2 berita dari astroawani yang memaparkan surat dari PMO ini -


 

Mengejutkan .....Tun Mahathir kena beri penjelasan dengan segera !

Kenapa Tun Mahathir tubuhkan sebuah parti baru bernama Parti Pribumi Perkasa Malaysia secara senyap2 ? ? ?

Bila masanya Tun Mahathir tubuhkan parti baru itu ? Adakah sebelum atau selepas penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia ? Apakah ada kaitan dengan Perkasa ? Atau Tun buka parti baru khas untuk Perkasa ?

PBBM tu pulak parti mana ?  Okaylah, yang ini mungkin typo tapi tak mungkin perkataan Perkasa juga typo ? Jauh tu Perkasa dengan Bersatu !

Datangnya pula dari Pejabat Perdana Menteri .... MUSTAHIL PMO boleh keluarkan surat yang penuh dengan kesalahan fakta... BANGANG ke apa PMO ?



PS - Baru sat saya cek dengan Astro, rupanya laman yang ada surat itu dah dipadamkan. Hehehehe .... ni macai bangang mana punya kerja ni boleh buat kesilapan2 bodoh macam tu ? Boleh main ubah2 pulak ....

Buat orang terkejut jer ingatkan Tun Mahathir buat satu lagi parti baru ! 

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

20 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 7:28 AM delete

Itu surat tipu punya.Mana boleh PMO pulak keluarkan surat urusan dgn istana.itu dah macam ambil alih tugas istana
Dah tu terlalu banyak kesilapan yg mudah
Itu tanda nya surat tu dikeluarkan dgn niat kotor.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 8:16 AM delete

Jadi kenyataan tu betullah ye? Cuma perkataan parti je salah taip.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 8:35 AM delete

Bangang nya 8.16

Reply
avatar
PutraKraken
AUTHOR
September 22, 2016 at 9:37 AM delete

PMO tu memang banggang...penjilat nomor satu MO1
PM pulak tak kan kita tak tau...Penghulu segala banggang!

Inilah kerja PM...mencampuri urusan DYMM Yang DiPertuan Agong.
DYMM YDPA menerima mengadap Tun M...semua orang tahu apa tujuan Tun M mengadap baginda.
Segala perbincangan antara baginda dan Tun M adalah dikira tertutup...kecuali Baginda atau Tun M mengeluarkan kenyataan berhubung pertemuan itu.

Bila PM melalui PMO mengeluarkan kenyataan bagi pihak DYMM YDPA...itu telah melanggar protokol...atau PM memang tidak menghormati DYMM YDPA. Dari segi Perlembagaan Malaysia memang kita ketahui kuasa Agong ada hadnya...namun ianya boleh dirujuk kepada pihak mahkamah untuk terjemahan dan pencerahan. Ini tak salah....cumanya boleh ke kita harapkan Badan Kehakiman dan Perundangan yang AGnya ternyata menjadi Peguam, Pendakwa dan Hakim sekali gus.

Najib dan PMOnya begitu sombong dan bongkak malahan amat biadap kerana memandai mengeluarkan kenyataan yang sepatutnya hanya dikeluarkan oleh pihak DYMM YDPA. Bukan kali pertama PM berbuat macam ni...titah Raja Raja yang dikeluarkan oleh Majlis Raja Raja pun beliau perlekehkan...

PMO pulak manusia banggang kerana terlalu gelojoh sehingga fakta pun tak betul...sama seperti MO1 jugak.

Pisang embun dibawa belayar
Sauh dilabuh layar dikibar
Hutang bertimbun tak boleh bayar
Harta Negara habis tergadai

MO1 PENCURI...!!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 10:26 AM delete

Ini semua taktik penjilat pok jib
KERIS
Pahang

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 11:04 AM delete

Pelik.. kenpa kenyataan media istana dikeluarkan oleh Najib

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 11:04 AM delete

Si Bugis Lanun ingat SPRM, PDRM, BNM, AG, PAC, UMNO dah dalam poket, Agong pun mahu di salai nya....patut pun Tun M berseloroh Agong dah di house-arrest!

Tapi kan, kalau surat derma Kerajaan Saud pun boleh di ciplak, PMO Malaysia? Chicken feed jer.....tuh sebab dah kang kalibut segala hulubalang lanun tuh!

Lanun lanun....masak kau....

Errr....esok nak lancarkan apa pulak ehh? Industry pembelajaran cara cara nak songlap BESAR BESARAN mungkin? Ada potensi segala macam penyamun nak timba ilmu Lanun Bugis aka Idi Amin Malaysia yang Popular lah katakan.

Reply
avatar
rahman jpc
AUTHOR
September 22, 2016 at 11:05 AM delete

saya perhatikan bahawa hidup najib kebelakangan ini semakin goyah n tidak terurus - KESIAN.

saya sekali lagi mengesyorkan dia pergi menyembah sujud d hadapan ibu nya Tun Rahah utk mendapat nasihat yg se ikhlas nya.

hanya ibu yg amat menyangi anak nya akan memberi nasihat yg terpancar drpd lubuk hati nya yg bersih.

to mr najib, u r digging deeper into d pit. get out while u can. let yr successor decide yr fate rather than allow d next govt expose d past blunders of yr government.

MY PLEA IS 2 DO IT NOW !!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 11:23 AM delete

tapi dlm suratkhabar Kosmo hari ni muka surat 4 ada kenyataan Perdana Menteri tu. Jadi betullah YDPA x boleh ambil tindakan apa2 ke atas Perdana Menteri walaupun ada desakan rakyat melalui Deklarasi Rakyat..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 1:35 PM delete

Perjumpaan adalah Agong dan Tun M yg mewakili rakyat.... yg PMO dan Najib syok sendiri buat kenyataan ni apa hal?
Sungguh kurang ajar dengan Agong kecualilah kalau Agong yang arahkan.


Sepatutnya kenyataan datang dari pihak istana atau dari Tun...

Saya berharap pihak istana dapat menjelaskan.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 1:53 PM delete

Agree totally with Dato'....

The longer he lets his wife dictate him in all adminstration matters the deeper 'shit' he be in. The so called 'First Couple' has became a laughing stock world wide and as per past rulers of countries that let their obnoxious wives interfere with the administration of their country, their fall from grace will be unforgivably swift.

However, I wonder why we Malaysians are so docile and stupid by keeping quiet and letting these two greedy individuals ruin our country.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 2:40 PM delete

Di suratkhabar Utusan pun dah keluar kenyataan tu. Muka surat paling depan pulak tu. Allah.. Jadi mmg sahlah YDPA tak boleh buat apa2. Penat je Tun Mahathir fikir cara utk menyelamatkan Malaysia. Kesian jugak sukarelawan2 Deklarasi Rakyat dptkan tandatangan rakyat termasuklah aku. YDPA x boleh buat nak buat apa2 terhadap Perdana Menteri Najib walaupun dah ada Deklarasi Rakyat.. Kenapa mcm ni???

Reply
avatar
dinturtle
AUTHOR
September 22, 2016 at 4:30 PM delete

Press bila terima kenyataan akhbar dsri PMO mana berani tak siarkan spt.kes astroawani diatas. Betul salah tak penting.

Apa yg disiarkan adalah kenyataan dari PMO. Benar atau salah kenyataan itu terpulang anda menilainya ....saya hanya siarkan apa yang berlaku diperingkat awal kenyataan itu dibuat

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 8:04 PM delete

Kesilapan ? Biasa lah, sign dokumen pun tak perlu baca dulu... tak baca dan tak tanya menyebabkan tersilap.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 8:47 PM delete

jgn risau atau nyesal
setiap usaha pasti dtg hasilnya
deklarasi rakyat mnunjukkan ada rakyat sokong dan bersemangat utk selamatkan tanah air ini

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 22, 2016 at 10:43 PM delete

Jibo dah gelabah..bukan fakta saja salah. Lokasi istana pun sipi. Istana bukit malut hahaha melalut karut. Ya Allah, tolong kasihani kami rakyat Malaysia.Rejamkan rejim ini dengan kadar lekas. Amin

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 23, 2016 at 6:11 AM delete

Jika benar dgn kenyataan PM tu walaupun ada beberapa kesilapan perkataan namun jawapan drpd YDPA sudah pun diketahui (*setakat ini masih belum ada kenyataan pengesahan media khas drpd YDPA & Tun Mahathir ttg hasil pertemuan-jadi kita ambil dulu kenyataan media PPM/PMO) maka Tun Mahathir & kita semua perlu fikirkan & lakukan kaedah lain agar YDPA dpt merasai keresahan & kerisauan rakyat terbanyak ttg apa yg berlaku skrg ini. Sekaligus mengharapkan YDPA dpt melakukan sesuatu utk menyelesaikan atau sekurang2nya meredakan masalah terbesar negara skrg. Rakyat mmg mengharap seboleh2nya YDPA dpt melakukan sesuatu sebelum PRU 14 / sebelum keputusan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) / sebelum keputusan saman IPIC ke atas 1MDB sbb semua tu akan mengambil masa. Tun Mahathir dah melakukan byk cara untuk menyelesaikan masalah ini tapi byk kali telah dicantas oleh Najib. Rakyat juga telah meluahkan kerisauan melalui pelbagai saluran tapi x diendahkan oleh Najib. Jadi kita perlu memikirkan kaedah lain agar dpt membantu Tun Mahathir menyampaikan kpd YDPA ttg kesusahan rakyat terbanyak. Takkan rakyat perlu berarak beramai2 ke Istana Negara bagi menyembah maklum kpd YDPA supaya YDPA melakukan sesuatu spt peristiwa Malayan Union nak ambil Tanah Melayu di mana rakyat berarak memohon agar semua Raja Melayu tidak menandatangani perjanjian dgn Malayan Union. Adakah rakyat perlu melakukan sampai ke tahap itu?

*Pelik jugak. Takkan pertemuan selama 75 minit (pastinya penjelasan panjang lebar oleh Tun Mahathir kpd YDPA) dibalas dgn jawapan begitu ringkas oleh YDPA dgn mengatakan Deklarasi Rakyat tidak mengikut Perlembagaan. Biasanya Raja2 Melayu akan meneliti serta menyiasat terlebih dahulu & jawapan yg diberikan akan mengambil masa namun kali ni cepat sangat jawapan balasnya. Harap sangat YDPA & Tun Mahathir dpt beri kenyataan rasmi tentang hasil pertemuan. Walaupun belum mengalah tapi terasa penat sgt nak dptkan tandatangan orang ramai utk Deklarasi Rakyat hari tu bila dpt jawapan sebegini drpd YDPA. YDPA.. Tolonglah buat sesuatu..

Reply
avatar
September 23, 2016 at 11:33 AM delete

Politik ibarat angin, yang bisa berubah arah, hari ini berhembus ke kanan, besok berhembus ke kiri

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 23, 2016 at 3:47 PM delete

Terdesak teruk dah pmo sampai buat surat rasmi pun bercelaru macam orang mabuk memalukan sungguh lagi baik bagi budak taraf spm karang surat.

Ini semua kerana terlalu gelabah & celaru otak bila dapat tahu Tun telah mengadap & berbincang dengan YDPA selama satu jam lebih di ulang selama SATU JAM LEBIH hasil pertemuan & perbincangan hanya Tun & YDPA saja yang tau maka kerana itulah boleh keluar kenyataan gopoh & rekayasa dari pmo kesian hahahaha

Reply
avatar
enon
AUTHOR
September 23, 2016 at 10:08 PM delete

Macam kes sauh dilabuh kapal berlayar... hehehe

Reply
avatar