KLiK Gambar Untuk Pendaftaran ONLINE BERSATU

Saturday, September 3, 2016

dinturtle

Wa Tak Takut Orang Tua 92 Tahun La ! Hahahaha ..... Rendahnya Standard Najib ...

Tu dia heh ! Dah berapa kali kita duk dengar cakap2 besar sebegini dari Najib, tapi hakikatnya ?

Sinar
"Berbekalkan semangat itu, kita akan bangkit semula. Lawan tetap lawan. Saya tidak takut pada sesiapa, hanya takut pada ALLAH SWT.

"Saya tidak takut pada orang yang khianati Umno selepas jadi pemimpin sepanjang 22 tahun. Patutkah saya takut pada orang yang sudah beusia 92 tahun?



Satu Malaysia masih ingat lagi sewaktu Najib gah menghebahkan kepada dunia akan darah pahlawan Bugisnya tahun lepas di Sabah. Itu sebelum Najib diUJI dengan ini -



Sejak itu dah tak sebut dah hal Pahlawan Bugis, tapi pi sebut kapal Bugis pulak yang sauhnya dilabuhkan, baru ni bab halilintar. 

Bab cakap BESAR serah kat Najib ! Hahahahahaha ......

Patutkah saya takut pada orang yang sudah beusia 92 tahun?


Hahahaha .... boleh dia tanya begitu ? ! !  Hahaha ....

Lainlah kalau dia sebut - Patutkah saya takut pada gergasi ? Atau pada The Rock ? Atau Harimau ? Atau Badak ? Atau pada Rosmah ? Tak kisahlah sapa tapi biarlah seorang yang semua orang tahu sebagai sesuatu yang boleh beri ancaman. Barulah orang rasa teruja nak tepuk tangan .... ini tidak, patutkah saya takut pada orang tua 92 tahun ? ?

Bengong .... Punyalah rendah standard yang Najib letakkan dirinya sendiri....

Cakaplah apapun Najib .... rata2 rakyat Malaysia dah hilang respek pada PMnya kalau bab BERANI ni. Sebab semuanya hanya cakap saja. 

Belum pernah lagi kita punya PM yang sentiasa menyorok dibelakang orang lain untuk menjawab isu2 yang berkaitan dengan dirinya. 

Tapi nak kata jawap pun tidak, mereka lebih menyimpang kepada serangan terhadap orang yang menyoal. 

Tengoklah isu RM2.6 bilion ..... berapa lama baru nak mengaku ? Kali ini isu MO1 ... dah lebih sebulan tapi masih duk bersilat bagai.

WALK THE TALK OK !  CAKAP BIAR SERUPA BIKIN !


PS - Bukan orang tua 92 tahun yang perlu Najib takutkan tapi KEBENARAN yang dibawa oleh orang tua itu ....

dinturtle

About dinturtle -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

23 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
September 3, 2016 at 11:23 PM delete

Salam brader din.....
1. Takut pada fizikal tubuh badan orang 92 tahun lain......
2. Takut untuk berdebat dengan orang 92 tahun pun lain.....
3. Manusia takut pada Allah tapi melakukan apa ditegahNya jugak lain......mungkin hanya mengenal pada nama ALLAH itu saja!
4. Manusia takut pada ALLAH bukan sekadar kenal pada nama malah mengenal kepada yang empunya nama.....inilah yang lagi lain dan abadi.....

Wallahualam brader Din....!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 3, 2016 at 11:45 PM delete

Najib adalah contoh terbaik seorang PM terbacul di dunia ketika ini. Terbukti hakikat ini, satu fakta yang sukar untuk ditolak lagi. Dengan orang kampung, mak cik dan pak cik FELDA di Pekan bolehlah dia menjaja ubat auta. Tapi dengan rakyat yang celik dan berpendidikan, Najib tak ubah seorang khunsa tua yang dapat bini tapi tak berdaya nak buat apa apa.

Reply
avatar
rahman jpc
AUTHOR
September 4, 2016 at 4:39 AM delete

kebelakang ini saya perhatikan najib sudah mula cakap merepet/merapu. sementara itu saya juga dpt maklum bahawa Negara sedang d urus secara 'auto pilot'. amat beza sekali prestasi nya semasa menjadi men pertahanan dahulu. ini lah akibat jika pemimpin kurang fokus kpd tugas utama serta sudah hilang 'credibility'.

melalui satu blog lain yg juga mempunyai 'credibility', saya tlh merayu secara terbuka kpd ya bhg tun rahah supaya beliau meminta anak nya najib utk melepaskan jawatan PM agar nama baik keluarga tidak terus d cemar.

saperti d Indonesia, ibu megawati selaku ketua umum PDIP hanya mengendalikan parti sementara pak jokowi sebagai kader parti memimipin selaku presiden n ketua Negara.

mungkin perkara yg sama bolih d amalkan d Malaysia ie najib bolih kekal selaku presiden UMNO dan jawatan PM d pegang olih pemimipin UMNO 'teknokrat' yg lain.

saya masih berharap sangat agar penduduk Pekan d dedahkan dgn fakta2 yg bolih menyakinkan mereka bahawa najib sudah kehilangan hak utk memimpin agar beliau dpt d kalah kan dlm PRU 14 kelak.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 5:27 AM delete

Depan orang kampung boleh la kau kelentong najeeb oooi..

Skrg persepsi majoriti rakyat ialah kau memang penakut macam pondan..pondan lagi berani daripada kau.

Kau memang tak layak jadi PM tau tak?!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 5:35 AM delete

Jangan percaya kepada orang2 munafik.

Tau kan ciri2 orang munafik? Tak tahu? Contoh terbaik ialah orang yang disebut dalam artikel ini.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 7:25 AM delete

"Saya tidak takut pada orang yang khianati Umno selepas jadi pemimpin sepanjang 22 tahun. Patutkah saya takut pada orang yang sudah beusia 92 tahun?"

- Kata tak takut tapi nak sebut NAMA Mahathir pun tak berani. Takut kena saman ke? kah kah kah...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 7:31 AM delete

Nak attack Muhyiddin bekas menteri bawah dia pun pun guna setiausaha akhbar, ini kan pula nak berhadapan dengan Tun M. Please stop all this tough talking nonsense. We had had enough..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 8:01 AM delete

Dia takut dengan bayang2nya sendiri. ! Ini adalah perkara biasa bagi orang yg melakukan kesalahan, sentiasa didalam ketakutan.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 8:26 AM delete

Najib ni dah lama masuk kategori betina! Kalau di stereotype kan, org kalau cakap tak takut maknanya memang takut! Apa lah nak diherankan...dah namanya Najib. Memang ni la yg dijangkakan.
Bila dok lobi nostalgia bapak dia, terfikir juga bagaimana tanah di genting dpt pada lim goh tong??? Saya rujuk buku 'Lord of the Rims'....emmm...lain macam aje...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 11:21 AM delete

Kalau x takut sampaikanlah tulisan tun m dlm tv3. Bagi semua org tahu apa yg disampaikan. Kalau tun m cakap bohong samanlah dia. Macam takut je!?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 1:04 PM delete

orang macam ni takkan nak ikut cakap mak dia kalau emak dia suruhpun . dia akan turut cakap bini bagaikan lembu dicucuk hidung.
dia ni sama mental dengan nazri umpama mereka la paling berkuasa macam fir'un dah tak ingat adanya Allah.
ingat lah seksaan Allah.

jangan dikeji seorang yang tua, kamu kamu juga akan jadi tua dan sekarang belum sempat jadi tua kamu sudah pun ditimpa seksa,
jika kamu tak insaf juga lagi banyak laknat ditimpa, amiin.

Reply
avatar
sprom
AUTHOR
September 4, 2016 at 1:17 PM delete

laporan sinar kata kewangan negara kritikal smpai nk bayar gaji dan servis faedah pinjaman pun tak mampu /sampai masanya tindakan tegas perlu diambil secepatnya saperti mengosongkan jawatan semua ketua pengarah kementerian dan jabatan,igp,panglima tentera,peguam negara dll yg berkaitan termasuk menteri utk menjimat kn wang/pm pun x payah /biar saja negara di jln kn oleh timbalan saja.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 1:18 PM delete

Sampai bila lagi ni....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 4, 2016 at 2:34 PM delete

Nak berdepan wartawan pun takut... lari pintu belakang. Itu pun orang UMNO tak bolehnilai. Dedak ooooo dedak! Orang tua 92 sentiasa disenangi oleh wartawan. Apa saja pun ditanya pun akan dijawab.

Reply
avatar
September 4, 2016 at 5:58 PM delete

Orang yang cerdik tahu..
Kalu dia asyik ulang2... sebut TAK TAKUT...

makna sebenarnya DIA TAKUT

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 5, 2016 at 8:53 AM delete

Najib,
Anda seorang yg bacul.FAKTA
Anda juga seorang penipu,pengkhianat dan dayus serta tidak layak dipanggil lelaki apatah jantan!
Anda terlalu bodoh dan lemah utk menjadi pemimpin.
Anda seorang MUNAFIK yg mana seksaan Allah menanti anda dgn amat dasyat.
Anda terlalu bodoh kerana tak mampu menilai RAKYAT yg telah menolak secara total pimpinan anda.
Mengapa anda tak mampu berfikir seperti rakyat yg bijak?
Sbb jiwa anda telah ditawan oleh seseorang...
Demi masa,sesungguhnya anda dlm kerugian......itu yg tepat buat anda.

Reply
avatar
diny yusof
AUTHOR
September 5, 2016 at 10:11 AM delete

Di pagi hari terbaca berita dari Pekan , Pahang , ia itu tempat lubok penyokong Najib . Ini sudah di ketahui olih semua rakyat yang celik mata dan telinga tidak di penuhi najis .

Najib dengan sombong berkata akan memenangi pilihan raya akan dating dengan majority lebih 40000 undi !

Itu tidak mengherankan . Kepada masyarakat marhaen yang celik mata dan tidak pekak telinga , kita semua tahu dan sedar betapa pengundi pengundi di Pekan telah di tabor dedak yang bukan kepalang ...( ma'af kepada Rahman Jpc dan yang seangkatan dengan nya ) .

Untuk perayaan Aidil Adha tahun ini , sebanyak 500 (lima ratus) lembu serahkan olih Najib untuk di korbankan termasuk 20 ekor sumbangan peribadi dia ! Weeaii ... 500 ekor ! Bayangkan betapa ramai nya penduduk pecan yang kurang mampu , miskin , asnaf serta fakir ?? Apa yang Najib Razak buat selama ini di Pekan se hingga bolih di "lembukan " masyarakat di sana ??

Pada Aidil Fitri yang lepas , berates ribu ringgit wang zakat di "tabor"kan olih Najib kepada orang orang Pekan . Se hingga saya terbaca bagaimana seorang 'businessman' melayu memandu ala F1 ke Pekan utk menyerahkan wang zakat kepada Najib utk di agih agihkan . Tidak dapat di pastikan samaada 'businessman' ini memperolihi durian runtuh dari Najib ??

Reply
avatar
NajibNazak
AUTHOR
September 6, 2016 at 8:11 AM delete

Sangat2 terbaik

Reply
avatar
john doe
AUTHOR
September 7, 2016 at 11:57 AM delete

Betul tu. Orang yg tak takut nak sebut pun malas sbb tak rasa terancam langsung. Yg dok ulang2 cakap ni memang sebenarnya penakut.

Reply
avatar
john doe
AUTHOR
September 7, 2016 at 11:59 AM delete

Itulah cara pok Jib dapatkan sokongan. Tabur dedak. Bila dedak dah habis, samun curi rompak dan bagai. Boleh licin kalau pak Jib dibiarkan berkuasa lagi.

Reply
avatar
sham zam
AUTHOR
September 11, 2016 at 10:35 PM delete

tun tua tp nmpak muda drpd usia. yg plg penting Tun tak curi duit rakyat utk beli pil anti-aging. banding dgn sorg laki bini yg tak boleh bayangkan bagaimana rupa kalau tanpa pil tu. 1/2 juta utk 2ekor tu saja

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 26, 2016 at 12:57 PM delete

Penyamun Najib tak takot pd\ada orang tua berumuor 92 tahun tapi takot menghadirkan diri "Nothing to Hide"!!

Kahkahkahkahkahkahkah...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
September 26, 2016 at 1:01 PM delete

AKU PAHLAWAN BUGIS!!!

Di Singapura ada satau tempat bernama "Bugis Street" tempat Bapok2 cari makan...

Kahkahkahkakahkakah........

Reply
avatar